Trenutno globoko učenje (Deep learning) in z njim celotna umetna inteligenca doživlja razcvet, saj je v preteklem letu bilo doseženih nekaj pomembnih in odmevnih rezultatov kot so prepoznavanje fotografij in govora, prevajanje govorjenega besedila, pisanje besedila na osnovi podanih ključnih besed,... Danes, 12. 3. 2016 pa je bil tej zbirki uspehov dodan še en. Googlova globoka nevronska mreža (Deep neural Network) poimenovana AlphaGo je premagala v igri Go najboljšega igralca na svetu, Leeja Sedola.
Igralna plošča azijske miselne igre GO |
V tej azijski miselni igri nasprotnika izmenjaje polagata črne in bele kamne na mrežo velikosti 19 krat 19. Nasprotnikovi kamni, ki so obdani z vseh 4 strani se odstranijo iz igralnega polja, cilj igre pa je zavzeti čim večji del tega polja.
Rezultat zgodovinskega dvoboja med človekom in strojem je bil 3 proti 0 v korist stroja. Poraženec Lee je po dvoboju izjavil, da je pozitivno presenečen nad zmogljivostjo umetne inteligence. Ta dogodek ima še toliko večjo težo za razvoj umetne inteligence, ker velja Go za izrazito strateško igro, kjer naučene poteze ne pridejo v poštev, saj je možnih situacij na igralni plošči več kot je vseh atomov vesolju.
Logotip zmagovalca na dvoboju med človekom in strojem |
PS: V prvi polovici leta 2017 (leto kasneje) je Google izzval celo kopico vrhunskih igralcev igre GO, da združijo moči proti izboljšanemu AlphaGo, a je znova zmagal stroj. V drugi polovici leta 2017 so si zadali nov izziv: Tokrat so strojno učenje opravili tako, da so stroju podali le pravila igre brez vsakršnih podatkov o igrah, kjer so sodelovali ljudje. Nasprotnik je bil prejšnji model njigovega računalnika. Rezultat je bil sto proti nič za nov model, kar govori o tem, da ljudje to igro igramo zelo slabo.
Komentarji
Objavite komentar